۱۳ خرداد ۱۳۸۹، ۹:۲۸

جمع آوری زباله در بوشهر دو روز یکبار می شود!

جمع آوری زباله در بوشهر دو روز یکبار می شود!

بوشهر - خبرگزاری مهر: وضعیت نابسمان مالی و کاهش درآمدها در شهرداری بوشهر این روزها به حدی رسیده است که مسئولان این نهاد قصد دارند جهت کاهش هزینه ها، جمع آوری زباله های این شهر را دو روز یکبار کنند.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، به گفته سرپرست شهرداری بوشهر درآمدهای شهرداری این شهر کاهش شدیدی نسبت به سال گذشته داشته بگونه ای که حتی کفاف حقوق کارگران خود را نمی دهد.

ادامه این وضعیت احتمال اخراج ده ها کارگر خدمات شهری بوشهر و در نهایت وضعیت بدتر خیابانها و محلات این شهر نسبت به وضعیت کنونی خواهد داشت.

بوشهر شش ماه بدون شهردار!

بعد از خداحافظی شاهپور رجایی شهرداری سابق بوشهر از این سمت، شهر بندری و تاریخی بوشهر حدود شش ماه است که بدون شهردار بوده و انتخاب شهردار این شهر تبدیل به یک نبرد زورآزمایی سیاسی برای برخی افراد شده است.

اختلافهای بین شورای شهر بوشهر و وزارت کشور شهر بوشهر را به سمتی می کشاند که عاقبت نامیونی را به همراه خواهد داشت.

اعضای شورای شهر بوشهر پافشاری سختی بر گزینه خود دارند و وزارت کشور نیز از تایید صلاحیت توسلی صرف نظر می کند حال این سئوال مطرح است که آیا گزینه ای بهتر از توسلی در شهر بوشهر وجود ندارد که اعضای شورای شهر بوشهر بر روی آن اسرار می ورزند؟

نبود مدیریتی واحد در راس هرم مهمترین نهاد شهری بوشهر باعث شده تا بسیاری از فعالیتهای در این شهر ناقص بماند بگونه ای که بسیار از مدیران شهرداری بوشهر که همگی همانند شهردار بوشهر سرپرست هستند کم کاریهای مدیریتی خود را بر گردن مردم می اندازند.

جمع آوری زباله در بوشهر یک روز در میان می شود

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر به مهر گفت: اگر مردم در خصوص پرداخت بهای خدمات پسماند مشارکت نکنند، جمع آوری زباله های شهر بوشهر یک روز در میان خواهد شد.

حمید حبیبی نیا افزود: اگر منابع مالی اجازه ندهد و مردم نیز در خصوص پرداخت بهای خدمات پسماند با این سازمان مشارکت و همکاری نکنند، جمع آوری زباله های بوشهر یک روز در میان می شود.

وی اظهار داشت: این تصمیمات در راستای ماده 8 قانون مدیریت پسماند و آیین نامه اجرایی آن که می گوید هر تولید کننده پسماند باید مبالغ جمع آوری و بازیافت زباله های خود را پرداخت کند صورت می گیرد.

قادر به جمع آوری همه روزه زباله مردم بوشهر نیستیم

حبیبی نیا افزود: اگر ادارات دولتی، صنوف و سایر نهادهای خصوصی همکاری نکرده و بهای خدمات پسماندشان را پرداخت نکنند سازمان مدیریت پسماند قادر به جمع آوری همه روزه زباله های شهر بوشهر نیست.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بوشهر در خصوص هزینه جمع آوری زباله های این شهر اظهار داشت: ابتدا جمع آوری پسماند شهر بوشهر با مبلغی حدود 200 میلیون تومان در ماه آغاز و در سال گذشته به حدود 240 میلیون تومان در ماه رسید.

وی با اشاره به تورم موجود در سال جاری ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری این مبلغ به حدود 340 میلیون تومان در ماه نیز برسد.

حبیبی نیا در پاسخ به این سئوال که آیا یک روز در میان کردن جمع آوری زباله های بوشهر اثرات زیست محیطی برای شهر به دنبال نخواهد داشت، افزود: این مصوبه مربوط به آذر ماه سال گذشته بوده و یکی از دلایلی که بنده حاضر به اجرای آن نشدم اثرات زیست محیطی آن بوده و هم اکنون کارشناسان در حال بررسی این موارد هستند.

وضعیت موجود ربطی به فرار پیمانکار شهرداری ندارد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا فرار پیمانکار خدمات شهری بوشهر و زیانی که شهرداری از این حیث متحمل شد موجب اتخاذ چنین تدابیری شده است، اظهار داشت: این مسائل ربطی به جریانات فرار پیمانکار خدمات شهری بوشهر ندارد.

وی ادامه داد: تا زمان فرار مدیر شرکت جنوب ساحل کیان، شهرداری به این شرکت حدود سه ماه حقوق بدهکار بود در حالیکه دو ماه آن را پرداخت کرد.

حبیبی نیا با بیان اینکه مدیر این شرکت در زمان فرار از شهرداری یک ماه حقوق طلبکار بود، افزود: بنده صراحتا نمی توانم بگویم که ضرر نکردیم ولی اظهار نظر در مورد آن ارتباطی به سازمان مدیریت پسماند ندارد.

2.5 میلیارد تومان در ازای 200 گاری جمع آوری زباله!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تصریح کرد: البته اموالی که از این شرکت به دست آمده می تواند تا حدودی زیان های شهرداری را پوشش دهد.

حبیبی نیا اموال بدست آمده از شرکت جنوب ساحل کیان را تعدادی کانکس و حدود 200 عدد گاری حمل زباله اعلام کرد این درحالیست که این شرکت با 2.5 میلیارد تومان فرار کرده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا یک روز در میان شدن جمع آوری پسماند موجب افزایش موشهای شهر نخواهد شد تصریح کرد: مسلماً اگر مردم همکاری و زباله کمتر تولید کنند و در موعد مقرر زباله های خود را بیرون از منازلشان بگذارند چنین مشکلاتی نخواهیم داشت.

حبیبی نیا با اشاره به اجرای طرح تفکیک از مبدا در بوشهر افزود: به زودی طرح تفکیک از مبدا زباله های خشک و تر در شهر بوشهر انجام می شود.

جمع آوری زباله ها زوج و فرد می شود

وی با بیان اینکه پس از اجرای این طرح زباله های خشک و تر شهر در روزهای زوج و فرد جمع آوری می شود، اظهار داشت: با اتخاذ چنین تدابیری قطعا تولید زباله کاهش و در نتیجه مشکلات موجود نیز تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری در خصوص زباله های تولید شده توسط شهروندان بوشهری نیز گفت: متأسفانه هر شهروند بوشهری در هر روز به طور متوسط 900 گرم زباله تولید می کند که میزان نسبت به سرانه موجود بسیار بالاست.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شهرداری برای انجام این طرحها اطلاع رسانی ها و فرهنگسازی های لازم را انجام می دهد بیان کرد: هم اکنون آموزش به شهروندان را از مقاطع آمادگی و دبستان شروع کردیم.

حبیبی نیا در خصوص مشارکت ضعیف شهروندان در فعالیت های شهری افزود: متأسفانه سال گذشته تنها 10 درصد از هزینه های مربوط به خدمات پسماند از شهروندان بوشهری وصول شده است.

تا اطلاع ثانوی جمع آوری یک روز در میان زباله ها در بوشهر منتفی است

سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بوشهر نیز به مهر گفت: تا اطلاع ثانوی این موضوع منتفی است.

علی اکبر خوشرو در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه با توجه به اعلام مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری چرا این بحث منتفی شده است، افزود: باید برای اجرای این طرح کارشناسی های بیشتری شود.

وی در عین حال اجرای طرح یک روز در میان شدن جمع آوری زباله های شهر را دور از انتظار ندانست و اظهار داشت: باید طی جلساتی که با کارشناسان خدمات شهری برگزار می شود این موضوع را بیشتر کارشناسی کرده و در صورت حصول نتیجه، نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنیم.

جا دارد که مسئولان شهرداری بیش از گذشته به ارائه خدمات مطلوب به شهروندان پرداخته و شعارهای خود را عملی کنند.

کد خبر 1092887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha